El que us volia explicar es el seguent joc de paraules i els seu significat, tenint en compte que la lletra C sona com la tx o ch quan esta entremig de la paraula, okis???
KECAC es una dansa d'origen balines iniciada als voltants de 1930. Aproximadament un centenar d'homes es disposen en forma de cercle al voltant de les persones que escenifiquen el Ramayana (historia epica hinduista). La indumentaria es el classic Sarung, faldilla llarga de quadre blaus i blancs. El ball consisteix en moure amunt i avall al so del lider, qui cantant guia al grup. Realment es espectacular, al mateix temps que pots sentir els escalfreds recorrent el cos.
KECAP, es la salsa de soja dolca que em torna boja. Els primers dies vaig pensar que m'oferien ketchup, ja que el so es bastant similar, pero res a veure, aquesta salsa es deliciosa !!! Els indonesis la fan servir nomes per a les sopes, pero jo amaneixo amb ella l'arros, els noodles i si continuo aixi, acabare per posar-la al te.

BECAK es aquesta especie de taxi-bicicleta amb un seient al davant i un toldo per tapar-te del sol. Estant totalment preparats pels dies de pluja, quan coloquen un plastic que envolta tot el becak, evitant que et mullis pero sentint una mica de claustrofobia al estar tant tapat i no veure res. Nomes els trobes a la illa de Java. Els mes afortunats els compren i els decoren al seu gust, pero la majoria nomes opta a llogar-los a l'empresa local que els fabrica. Quan camines pels carrers de les ciutats javaneses sents a totes hores : Becak, becak !!! Transport, transport !! Com en quasi totes les situacions economiques has d'acordar un preu abans de pujar. Sovint, quan no hi ha massa feina, els amos dormen tot entortolligats en aquest petit espai esperant l'ocasi de provar sort. Una nit, no vaig tenir mes remei que despertar un indonesi per tal que em portes a casa ja que estava a l'altra punta de la ciutat, a mi em va saber molt de greu pero per ell no va ser cap problema, al contrari.
CECAK ... es una gran sargantana !!!
KECUP ... aquesta es la mes graciosa de totes, es tracta d'un pato especial. Amb paraules textuals de qui m'ho explicava es un pato amb amor...jejeje... no cal dir res mes !!!
KUCING ... es un gat !!!

No hay comentarios:
Publicar un comentario